'79 Camaro-Revell-1\25

Selam arkadaşlar..
Kit üç değişik versiyonda yapılabiliyor. 3 takım jant ve lastik var. 2 değişik kaput var. 2 değişik motor versiyonu var. ben öyle agresif birşey değilde stok şeklinde yapmayı planlıyorum..







Kit gayet detaylı fakat bol çapaklı, aynalar durumu anlatıyor :)




 Kutudan birkaç çeşit jant ve lastik çıktı :)



İlk iş olarak parçaları ağaçtan ayırıp çapak temizliklerini yapmak oldu. Sonrasında gövde parçalarını 2000 numara zımpara ile ovalayıp deterjanla yıkayıp astar boyasını attım. Air brush'ım olmasına rağmen astar olarak Henkel akrilik sprey boya ile attım..





Gövde kaput ve ön taraf haricindeki diğer parçaları Revell enamel gri ile tabanca kullanarak astarladım



Kutudan çıkan ön panjur hoşuma gitmedi, gerçekçiliği arttırmak için panjurdaki gerekli yerleri boşaltıp kromajını söktüm söktüm..



Tamamen boşalttığım alt kısma ise arkadan perde tülü gerip ızgara görüntüsü verdim. Panjuru daha sonra Alclad krom ile boyamayı düşünüyorum.
Motorada başladım. Adet edindiğim üzere bloğu Revell kırmızı yaptım.  Normalde krom yaptığımız üst kapakları, hava filtresini ve diğer elemanları enamel Revell 94 altın rengi yaptım.












Buji kablolarını 0,3 mm. takı telinden yaptım..



İç mekanın ana renklerini attım.


Koltukların ve kapı içlerinin ikinci renginide attım. Göstergeleri renklendirip kapı içlerinin üst kısımına, direksiyona ve orta konsola ahşap görünümü denemesi yapıcam.



Kapı içlerinden ana renkle ikinci renk arasına metalik şerit attım..



Bu arada alt takımları toparladım, iyi bir yıkamaya ihtiyaçları var.  Metalik boya renk ayırmasın diye  ön kısmı, ve arka tamponu boya öncesi birleştirdim.



Hırdavatçıdan aldığım adı sanı duyulmadık rus malı bir sprey boyayı tabancaya aktarıp attım gövde boyasını, beklediğimden güzel oldu. İyice kuruduktan sonra  far içlerine bir kat daha atmam lazım.





Jant olarak bunları kullanmaya karar verdim. Tabiiki üzerindeki kromları söküp Alclad Crom'la boyadıktan sonra..


Kromlarını söktüğüm jantların ikisi ince ikisi kalın olduğundan önlere daha ince ve küçük, arkalara biraz  daha kalın ve büyük lastikler takılacak..
Jantlarla beraber önceden hazırladığım panjurunda krom boya öncesi parlak siyah astar attım.











 Panjurda jantlarda nefis ve gerçekçi oldu..






 İç mekan için uygun bir kumaştan halı yaptım, rengi fena olmadı. Göstergelere beyaz zemin yaptım. Kuruyunca göstergelere ve torpido üzerindeki kalorifer ızgaralarına siyahla gerekli yıkama işlemi yapıcam.




Gerekli yerlere siyah yıkamayıda yaptıktan sonra iç mekanı bitirmiş oldum..



Arka stoplara ince işçilik var. Üzerindeki baklaları maskeleyip parlak siyaha boyadım sonrasında gerekli yerleri arka tarafından cam boyası ile renklendiricem..





 Panjura yıkama yaparken bozdum, tekrar alclad boyamak için parlak siyah attım, onun yanında far içleri v.s. bir kaç parça daha çıkardım aradan. Ayrıca egzos çıkışı yapmak için pipette boyadım.







Yan aynalarıda gövde rengi boyadım..



Bu arada kapı iölerine kapı kollarını koymayı unutmuşum.  Kapı kolları kapıyla koltukların arasına sığmadı bende kısaltıp taktım. Torpido işleride bitti..



  Nihayet alclad için gövdeyi maskeledim ve siyah astarını attım.





Siyah astardan sonra krom Alclad boyayıda atıp maskeleri söktüm. Bu işlemde asıl iş maskelemede. Aman kaçak olmasın, aman sökerken boyayıda kaldırmasın diye stres altında çalıştıktan sonra iş bitip maskeleri söküp pırıl pırıl sonucu görünce keyifleniyor insan:)




Motor odasını mat siyaha boyadım ve alt kısımla gövdeyi birleştirdim. Aynalar, plaka, stoplar, yan sinyaller. kapı, bagaj çizgileri ve  yan hava alığı yıkaması, egzoslar ve birkaç ufak tefek iş kaldı.



 Her zaman dediğim gibi günahıyla sevabıyla bu modelide sonlandırdım. 




















3 yorum: